שימו לב, אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר. קראו עוד הבנתי
רכב

הוא חוזר: ההאמר החדש נחשף - והוא חשמלי

הלילה חשפה ג'נרל מוטורס את הרכב, שמיוצר הפעם תחת חטיבת הרכב המסחרי GMC ולא כמותג בפני עצמו. לפי החברה, ההאמר החדש מונע ע"י לא פחות מ-3 מנועים חשמליים המפיקים ביחד אלף כוחות סוס, אשר מאפשרים לרכב לזנק ל-100 קילומטר לשעה תוך 3 שניות, פרק זמן השמור בדרך כלל למכוניות על מתוצרת פרארי ולמבורגיני. גם טווח הנסיעה מרשים - 560 קילומטר

תומר הדר 08:0721.10.20

האמר, המותג שבעבר הפחיד את אנשי איכות הסביבה, חוזר - אך הפעם לא מדובר ברכבי שטח בעלי מנועי בנזין ענקיים וזללנים, אלא דווקא ברכב חשמלי.

 

הלילה (בין ג' ל-ד') חשפה ג'נרל מוטורס האמריקאית את ההאמר החדש, שמיוצר הפעם תחת חטיבת הרכב המסחרי GMC ולא כמותג בפני עצמו. בניגוד להאמר הקודם, שהוצע במספר גדלים ותצורות כולל טנדר, הדגם החדש של האמר מוצג רק כטנדר, תצורה חביבה במיוחד על השוק האמריקאי. הבחירה בתצורת הטנדר אינה מפתיעה: טסלה וריוויאן הודיעו לאחרונה בעצמן על השקת טנדרים חשמליים, וכבר החלו ברישום הזמנות מוקדמות.

 

 

ההאמר החשמלי של ג'נרל מוטורס ההאמר החשמלי של ג'נרל מוטורס

 

שוק הטנדרים נשלט במשך עשרות שנים על ידי היצרניות האמריקאיות הגדולות, פורד וג'נרל מוטורס, מה שמסביר מדוע ג'נרל מוטורס ממהרת לחשוף את ההאמר בגרסה מוכנה לשיווק: הן מכיוון שלמתחריה החדשים עדיין אין טנדרים שבאמת מוכנים למסירה ללקוחות, והן מכיוון ששוק רכבי השטח ה"קשוחים" כבר נשלט כיום על ידי פורד שהציגה לאחרונה את הברונקו, וג'יפ שמשווקת זה מספר שנים את הרנגלר - שני רכבי שטח אשר מצוידים במנועי בנזין, מה שמותיר לג'נרל מוטורס דריסת רגל בפלח שוק שטרם נוצל על ידי יצרנית אמריקאית גדולה: שוק רכבי השטח החשמליים.

 

לפי ג'נרל מוטורס, ההאמר החדש מונע על ידי לא פחות משלושה מנועים חשמליים המפיקים ביחד אלף כוחות סוס, אשר מאפשרים לרכב השטח החשמלי לזנק ל-100 קילומטר לשעה תוך שלוש שניות, פרק זמן אשר שמור בדרך כלל למכוניות על מתוצרת פרארי ולמבורגיני. טווח הנסיעה מרשים - 560 קילומטר, וההאמר החדש יציע גם אפשרות טעינה "סופר מהירה" שתאפשר תוספת טווח נסיעה של מעל ל-150 קילומטר לאחר טעינה בת עשר דקות בלבד מעמדת טעינה בהספק חשמלי גבוה. לצד מפרט המנועים והטווח חושפת GMC כי ההאמר החדש יצויד גם במערכת מתלי אוויר שתאפשר לנהג להגביה את הרכב לגובה של שישה אינצ'ים נוספים בלחיצת כפתור, בעת התמודדות עם מכשולים בזמן שהנהג צופה במתרחש תחת הרכב באמצעות 18 מצלמות המשדרות מידע למסך בקוטר 13.4 אינץ'. 

 

לפי GMC, מחירו של האמר החשמלי החדש יחל ב 112,595 דולר עבור השוק האמריקאי. מדובר במחיר לא זול בהתחשב בעובדה שמחירו של פורד F150, הטנדר הפופולארי בארה"ב מתחיל בפחות מ-30 אלף דולר עבור צרכנים אמריקאים. תוך כשנה תוצג גרסה נוספת בעלת הספק נמוך יותר, במחיר יעד של 99,995 דולר.

x